سایت رسمی مرتضی علی یاری(( تحلیلگر بازار سرمایه ))

ثروت ،مثل یک درخت از دانه ای کوچک رشد میکند

سایت رسمی مرتضی علی یاری(( تحلیلگر بازار سرمایه ))

ثروت ،مثل یک درخت از دانه ای کوچک رشد میکند

سایت رسمی مرتضی علی یاری(( تحلیلگر بازار سرمایه ))

سلام عرض ادب ، مرتضی علی یاری هستم
تحلیلگر بازار سرمایه ، سعی دارم علم تکنیکال رو به شما عزیزان آموزش بدم.
میتوانید دوره های آموزشی بنده رو از سایت فرانش به آدرس زیر دانلود کنید دانلود کنید
https://faranesh.com/author/morteza
همچنین میتونید در کانال تلگرامی بنده عضو بشید و از سیگنال های بنده استفاده کنید tahlil535@

راه های ارتباطی :

اینستاگرام :morteza_aliyari535

پیش بینی شاخص کل تا آخر سال 98

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۵۹ ب.ظ

: پس از یک دوره افزایش نرخ دلار و سپس ثابت شدن این نرخ ،از سال‌های ۹۲ تا ۹۴ شاهد درجا زدن شاخص بورس بودیم. اما از همان سال ۹۴ شاخص بورس تهران موفق به اصلاح ساختار و خیز جدیدی شد، به طوری که پس از حدود سه سال در سال ۹۷ توانست به آنچه مد نظر فعالان بازار بود برسد.
این روند صعودی در سال ۹۸ و با افزایش نرخ دلار همگام شد و با وجود این که نرخ ارز سال جاری را با حرکت لاک پشتی به جلو پیش رفته و روی سراشیبی سقوط قرار گرفته است ، با این حال با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و تولید و فروش شرکت ها انتظار تورم ناشی از افزایش نرخ محصولات وجود دارد، که این نشانه می تواند بارزترین دلیل برای رشد شاخص همگام تورم باشد.

به هر حال با این که نمی‌توان چندان مولفه های اقتصادی کشور را پیش بینی نمود اما با توجه به رشد نرخ ارز طی سال های اخیر و افزایش دلار از ۴۲۰۰ تومان به حدود 12 هزار تومان، شرکت ها برای تهیه مواد اولیه خود ، نیاز به واردات را ضروری می بینند. از سویی با خرید مواد اولیه گران تر مجبور به افزایش قیمت هستند که این افزایش قیمت محصولات تورمی ایجاد می‌کند که همگام با آن موجب رشد برخی دیگر از مولفه های اقتصادی از جمله شاخص بورس اوراق بهادار خواهد شد. با این تفاسیر و با توجه به شاخص 284هزار واحدی در روزهای اخیر، انتظار می رود با تورم پیش رو شاهد شاخص بالای 300هزار واحد باشیم.فردین آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک دی و خبره بازار سهام با تایید این پیش بینی مقدار شاخص بورس را در زمستان تا کانال ۳۵۰هزار واحد گمانه زنی تحلیلی می کند.در همین راستا با این فعال حقوقی و تحلیل گر خبره بازار سرمایه گپ و گفتی داشته ایم.



پیش بینی شما از وضعیت شاخص بورس در میان مدت چیست؟ 
با توجه به این که فرض را بر این می گذاریم فعلا امید بر بهبود و تغییر وضعیت نیست و همین روند برای 6ماه دوم سال هم ادامه دار خواهد بود. در حالت مساعد و با فرض ثبات این میزان صادرات نفت و تورم موجود برای نیمه دوم سال طبق جمع بندی حداقل 80درصد نسبت به ابتدای سال رشد شاخص پیش بینی می شود.
یعنی دقیقا تا پایان سال چه سطحی را از شاخص خواهیم دید؟

با توجه به آنچه که گفته شد، تا زمستان با قاطعیت شاخص بورس اوراق بهادار تهران معادل 320تا 350هزار واحد خواهد بود. این میزان شاخص بر اساس تحلیل کارشناسی مبتنی با اطلاعات حال حاضر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی